Ilyen városnézés Budapesten még nem volt!
A cél ezúttal nem a főváros nevezetességeinek bemutatása, hanem a klasszikus városnéző útvonal hiányosságainak szemléltetése volt. A Belgrád rakpart-Széchenyi tér-József Attila utca-Andrássy út-Hősök tere-Városliget-Andrássy út-Kiskörút-Dohány utca-Kossuth Lajos utca-Erzsébet híd-Gellért hegy-Várbazár-Hunyadi János út-Bem rakpart-Margit híd-Bajcsy Zsilinszky utat magában foglaló túra során elsősorban közlekedési anomáliákra igyekeztek felhívni a hivatalosságok figyelmét.
A Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikáért Felelős Helyettes Államtitkárság kezdeményezésére a Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ) és Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) által szervezett bejáráson részt vettek a Főváros Önkormányzatának, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT), a Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége (MISZ), a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ turisztikai divíziójának képviselői.
Nem egyszerű a különjáratként közlekedő turistabuszok helyzete a fővárosban. A fővárosnak tekintélyes adóbevételt jelentő utazási irodákat és turistákat, de mindenek felett a buszsofőröket számos alkalommal keseríti a kevés, sőt egyre csökkenő számú, és nem megfelelően kijelölt, vagy személyautók által használt parkolóhely, az ezek miatti kényszerű tilosban megállás és várakozás. A szakma szeretné, ha a turistáikat szállító buszaik a városnézés útvonalán található buszsávokat a BKV és a taxik mellett szintén használhatnák. Hasonlóképpen szerencsés lenne, ha egy-két, az útvonalon található kanyar ívét – így a Kós Károly sétány, Állatkerti körút kereszteződésnél – finomabbra véve nem kellene a buszoknak a szembejövő forgalmi sávot igénybe venni a bekanyarodáshoz. A gyalogosokat védené egy, a Hősök tere és a városligeti híd között kialakítandó járda, mely akár még idén elkészülhet, derült ki a városnézés során.
Nincs városnézés folyó- és egyéb ügyek nélkül. Ezért nem lehetett nem megemlíteni az útvonalon lévő illemhelyek rugalmatlan nyitva tartását, így például a Halászbástyáról levezető Schulek-lépcső mellett, Hunyadi János úton zölden árválkodó nyilvános vécét. Utóbbit azonban a turisztikai államtitkárság azonnali intézkedésének köszönhetően az üzemeltető Fővárosi Csatornázási Művek hamarosan meg is nyit a nagyközönség számára.
Szintén szóba kerültek a városnéző turisták pénztárcáira és az őket kísérő idegenvezetők testi épségére veszélyt jelentő „Itt a piros, hol a piros?” névre hallgató tiltott szerencsejátékot űző „vállalkozók”. Ők különösen a város Gellért-hegyről nyíló világörökségi panorámáját árnyékolják be baljós jelenlétükkel, immár évtizedek óta.
Ha rövid távon minden problémára nem is született olyan hathatós megoldás, mint a Hunyadi úti illemhely megnyitására illetve a Hősök téri zebra kialakítására, köszönhetően az elejétől fogva interaktívvá váló városnézésnek a szakmai szervezetek a fővárossal és az államtitkársággal együttműködve keresik tovább a megoldást a bemutatott problémákra.